cafe game makhmase

۰۱. مافیا

بازی شب مافیا یک بازی گروهی است که حداقل تعداد نفرات شرکت‌کننده در بازی باید چهار نفر باشند. نسخه اصلی این بازی تشکیل شده از 40 شخصیت جذاب که شامل نقش‌های شهروندی، مافیا و مستقل است. بازی مذکور یک بازی کاملا استنباطی و استدلالی است و متشکل از دو بخش شب و روز در بازی است؛ به این صورت که هر تیمی برای برنده شدن، باید دیگر شخصیت‌های بازی را حذف کند که این حذف کردن اصلا آسان نیست.

در اصطلاح، این بازی تشکیل شده از اقلیت آگاه که معمولا همان نقش‌های منفی بازی هستند و اکثریت نا آگاه که شامل شهروندان می‌شود.

در ابتدا بازی که شروع می‌شود تمام افراد (برای مثال 20 نفر) خود را معرفی می‌کنند و شروع به تارگت زدن (صحبت کردن راجع به کسی که شک دارند مافیا است) به همدیگر می‌کنند. صحبت که شروع می‌شود مافیاها تلاش می‌کنند تا شهروندان را به عنوان مافیا از بازی حذف کنند. شهروندان چون کار سخت‌تری نسبت به مافیاها دارند، تعدادشان هم حداقل 2 برابر مافیا است. به این دلیل کارشان سخت‌تر است چون مافیاها همدیگر را می‌شناسند اما شهروندان هیچ کسی را نمی‌شناسند.

در این حین شهروندان باید از میان صحبت‌های دیگر بازیکن‌ها، گاف‌ها و سوتی‌های آنها را تشخیص دهند و باید دریابند که مافیاها چه کسانی هستند و آنها را از بازی حذف کنند. حذف کردن در روز با رای‌گیری و در شب با شلیک نقش‌های شلیک کننده در بازی صورت می‌گیرد (نقش‌های شلیک‌کننده مثل کلانتر، جانی، رئیس مافیا). البته تمام جذابیت بازی در این مطلب خلاصه نمی‌شود و از قدیم گفتند «شنیدن کی بود مانند دیدن»، پس پیشنهاد می‌شود حتما این بازی جذاب را یک‌بار امتحان کنید.

۰۲. پانتومیم

شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم می‌شوند. گروه اول کلمه‌ای را با توافق انتخاب می‌کنند. از میان گروه دوم، یک نفر انتخاب می‌شود و گروه اول این کلمه را فقط به او می‌گویند. این فرد باید با اجرای پانتومیم (نمایش، بدون صحبت کردن) به بقیهٔ اعضای گروه خودش بفهماند که اعضای گروه اول چه کلمه‌ای انتخاب کرده بودند. بقیه افراد گروه می‌توانند صحبت کنند و سؤالاتی بپرسند، و کسی که پانتومیم را اجرا می‌کند می‌تواند با ایما و اشاره به آن‌ها جواب دهد. هر گروه مدت زمان خاصی (مثلاً ۳ دقیقه) فرصت دارد تا کلمهٔ مورد نظر را بیابد.

در دور بعد، یک نفر از اعضای گروه اول باید همین نمایش را برای کلمه منتخب گروه دوم انجام دهد. در هر دور، گروهی که کلمه را صحیح حدس زده است، یک امتیاز می‌گیرد و گروهی که در تعداد دورهای مساوی، امتیاز بیشتری گرفته، برنده است.

لوگو اتاق فرار مخمصه

چند – کاره

کافه مخمصه بستری برای با هم بودن

کافه مخصمه

دورهمی های کافه محمصه

بولینگ مجازی

بولینگ مجازی

بازیهای رومیزی

سرگرمی های کافه مخمصه

چیزی که می‌بینید، هیچ چیز از “عالی” کم ندارد…